Vertigo (Baş Dönmesi) Tedavisi Bursa

Vertigo tedavisi Bursa (baş dönmesi), baş dönmesine sebep olan vertigonun kaynağına göre planlanan medikal ve konservatif tedavi yöntemleridir. Vertigo ataklar halinde seyreden ve hastaların etrafındaki objelerin ve zeminin döndüğünü hissetmesi durumudur. Vertigo sebebiyle oluşan baş dönme sıklığı ve şiddeti ise hastadan hastaya değişiklik gösterir.

Vertigo beyin damar tıkanıkları, tümörler, iç kulak kristallerinin yer değiştirmesi gibi farklı sebeplerden kaynaklanabilir. Vertigo tedavisi ise baş dönmesinin neden olduğuna göre belirlenir. Tedaviye yönelik antibiyotik kullanımı, cerrahi operasyonlar, fizik tedavi, konservatif yöntemler uygulanmaktadır. Vertigo (baş dönmesi) tedavisi Bursa hakkında detaylı bilgi almak için Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.

Vertigo (Baş Dönmesi) Nedir ?

Vertigo farklı tıbbi sebeplerden kaynaklanan dengesizlik ve dönme hissi olan bir durumudur. Her baş dönmesi vertigo olarak adlandırılmaz. Vertigo halinde hastalar saniyeler ya da  saatler sürebilen baş dönmesi ve dengesizlik atakları yaşamaktadır. Vertigoya kusma, bulantı ve denge kaybı gibi sorunlar da sıklıkla eşlik edebilir. Vertigo bir hastalık değildir fakat bir belirtidir ve başka bir hastalıkların habercisi olabilir. Genellikle günlük yaşamda hastaların yürüme, koşma, eğilme gibi aktiviteleri sırasında ortaya çıkabilir ancak mutlaka hastanın hareket halinde olması gerekmez, bazı hastalar otururken ve hatta dinlenirken bile baş dönmesi sorunu yaşar.

Vertigo Neden Olur?

Vertigo çeşitli iç kulak ve sinir sistemi hastalıkları sebebiyle ortaya çıkmaktadır. Vertigonun en yaygın görüldüğü çeşit benign paroksismal pozisyonel vertigo (BPPV) tipidir. Genellikle genç ve orta yaşta görülen bu tip vertigo iyi huylu bir rahatsızlık olsa da hastayı etkileyecek baş dönmelerine sebep olur ve zaman içinde tekrarlayabilir

Kızamık, hepatit, EBV, herpes, kabakulak, çocuk felci, grip virüslerinin neden olabildiği iç kulak iltihaplanmaları sebebiyle de vertigo meydana gelebilir. İç kulak enfeksiyonları nedeniyle meydana gelen vertigo çeşitleri vertigo labirentit ve vestibüler nörit olarak adlandırılır. Bu vertigo tiplerine işitme kaybı da eşlik edebilir. Meniere hastalığı ise diğer bir vertigo sebebidir. Meniere hastalığında da vertigoya eşlik eden işitme kaybı olabilmektedir. Bu hastalıkta baş dönmesi ve dengesizlik ataklar halindedir.

Vertigonun santral sebepleri ise sinir sistemi sorunları kaynaklıdır. Özellikle tümör, inme, kanama, migren ve multiple skleroz (MS) nedenleri ile görülen vertigolar bu başlık altında incelenmektedir. Bu grup beyin, beyincik ve beyin sapı kaynaklı baş dönmeleri işaret eder. İç kulak sinirinde oluşan akustik nörinom adlı tümör, beyin damarlarının tıkanması ve beyin kanaması gibi sebeplerde de vertigo oluşur.

Bunların yanı sıra panik atak, diyabet, anksiyete, düşük kan şekeri, kafa ve boyun travmaları gibi hastalık ve rahatsızlıklar ile de ortaya çıkabilir.

Vertigo Belirtileri Nelerdir ?

Vertigonun en belirgin semptomu baş dönmesi yani çevredeki kişi ve objelerin döndüğüne dair his oluşması durumudur. Vertigo sebebiyle kulak çınlaması, anormal göz hareketleri, bulantı ve kusma  oluşabilir. Vertigo sırasında oluşan semptomlar baş dönmesine sebep olan hastalık ya da rahatsızlığa bağlı olarak da şekillenir. Diğer vertigo belirtileri :

• Çift görme
    • Denge ve bilinç kaybı
    • Görme bozukluğu
    • Kaslarda güçsüzlük
    • Tansiyon düşmesi
    • Göz kararması
    • Kulakta basınç hissi
    • Konuşma zorluğu olarak sıralanabilir.

Baş dönmesine eşlik eden bu tarz semptomlar yaşıyor ve uzun süreli baş dönmeleri meydana geliyor ise hastaların hekim ile görüşmesi ve bu baş dönmelerinin neden oluştuğuna dair bilgi alması gerekmektedir.

Vertigo Tanısı Nasıl Konulur ?

Vertigo şikayeti yaşayan hastaların öncelikle tam olarak neler hissettiği ve bu sırada yaşadığı diğer şikayetleri dinlenir. Buna bağlı olarak hekim kan tetkikleri, MR ile beyin görüntüleme gibi bazı tetkikler ister. Doppler ultrason, MR, BT anjiyografi gibi görüntüleme yöntemleri ile  beyindeki kan akışı kontrol edilir. Bu tetkikler neticesinde vertigonun kaynağı teşhis edilir.

Vertigo Tedavisi Nasıl Uygulanır ?

Vertigo tedavisi baş dönmesine sinir sistemi yada iç kulak hastalıklarından hangisinin sebep olduğuna göre uygulanır. Vertigo sıklıkla iç kulak bölgesinde yaşanan sorunlardan kaynaklanmaktadır. İç kulak enfeksiyonu var ise öncelikle antibiyotik tedavisi uygulanır. İç kulaktaki kristallerin yer değişikliğinden kaynaklanan vertigoda tedavi için bu kristallerin tekrar konumlandırılması gerekir ve bu sebeple manevra adı verilen bazı baş hareketleri uygulanır. Beyinden kaynaklanan vertigolarda tedavi altta yatan hastalığa yönelik planlanır.

Vertigo (Baş Dönmesi) Tedavisi Bursa 2023 Fiyatları

Vertigo, sinir sistemi ve iç kulak hastalıkları sebebiyle ortaya çıkabilen baş dönmesi ve dengesizlik problemidir. Vertigo bir hastalık değil tıbbi bir rahatsızlıktır. Genellikle vertigo oluşmasına sebep olan başka bir hastalık bulunmaktadır. Vertigo iç kulak enfeksiyonları, beyin kanaması, meniere hastalığı, tümörler gibi farklı tıbbi sebeplerden kaynaklanır. Vertigo tedavisi ise baş dönmesine sebep olan sorun ya da hastalığa göre uygulanan konservatif, medikal ya da cerrahi yöntemlerdir. Bursa vertigo (baş dönmesi) tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimiz ile görüşebilirsiniz.