Bursa Kas Hastalıkları Tedavisi

Kas hastalıkları tedavisi Bursa, kas dokudaki bozuklukların sebebini dikkate alarak bozukluklar dolayısıyla oluşan hastalıkların iyileşmesini sağlar. Kas hastalıkları her yaşta karşılaşılabilen kişinin yaşam kalitesini önemli ölçüde etkileyen hastalıklardan biridir.  Kas hastalıklarının oluşmasında genellikle genetik faktörlerin payı vardır ve iki-üç jenerasyon sonrasında dahi kendini gösterebilir. Doğru ve erken dönemde konulan teşhis hastanın hayat kalitesi için önem taşır. Kesin bir tedavisi olmayan kas hastalıkları tedavisinde hastalığın ilerleme hızının yavaşlatılması ve semptomlarının mümkün olduğunca azaltılması hedeflenir. Kas hastalıkları tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için yazının devamını okuyabilir ve kliniğimizi arayarak Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.

Kas Hastalıkları Nedir?

Kas hastalıkları, tıp dilindeki ismiyle musküler distrofi, ilerlemeye meyilli olan ve vücuttaki kasların güçsüzleşmesine sebep olan hastalıklardır. Bu tip hastalıkların sebebi genetik faktörlerden kaynaklı olabileceği gibi bilginin beyinden kaslara gitmesini sağlayan omurilik ve sinir hücrelerinin hasarı sonucunda da oluşabilir. Genellikle kol ve bacak gibi vücut uzuvlarında güçsüzlük, kaslarda kramp ve solunumda zorluk çekme gibi belirtilerle kendini gösterir. Ancak her hastada semptomların görülme şekli farklılık gösterebilir. Bu semptomlar genellikle ilerleyici niteliktedir. Kas hastalıklarının birçok türü olmakla birlikte hastalığın oluşma sebebi, görüldüğü yaş, ilerleme hızı ve etki ettiği kas gruplarına göre sınıflandırılır.

Sık Karşılaşılan Kas Hastalıkları Nelerdir?

• Duchenne musküler distrofisi (DMD): Erkek çocuklarda daha sık görülen Duchenne musküler distrofisi, genellikle 3-5 yaşlarında başlar. İlerlemeye meyilli, kas zayıflamasına ve yıkımına sebep olan, genetik bir kas hastalığıdır. Kas bütünlüğünü sağlayan distrofinin mutasyon geçirmesi sonucu oluşur.
    • Becker kas distrofisi: Duchenne musküler distrofisine benzeyen Becker kas distrofisinde belirtiler daha hafiftir. 11-25 yaşları arasında genellikle erkek çocuklarda kendini gösterir. Belirtileri arasında yürümeyi geç öğrenme, kaslarda zayıflama ve ağrı, kramplar vardır.
    • Miyotonik musküler distrofi: Yetişkin bireylerde yaygın olarak görülen miyotonik musküler distrofi hastaların kaslarını sıktıktan sonra gevşetememelerine neden olur. Kadın ve erkeklerde gözlemlenebilir. Genellikle 20’li yaşlarda görülen bu hastalık Tip 1 ve Tip 2 olmak üzere iki tipe sahiptir.
    • Konjenital musküler distrofi: Bebeğin iki yaşına gelene kadar olan süreçte başlayan konjenital musküler distrofi kız çocuklarında da erkek çocuklarında da görülebilir. Kendi içinde formlara ayrılan bu hastalık farklı yoğunluklarda belirti gösterebilir.
    • Ekstremite tutumlu Limb-Girdle musküler distrofisi: Kol ve bacaklarda kas güçsüzlüğüne neden olan bu hastalıktan en fazla etkilenen kas dokuları omuzlar, alt karın ve üst kol kaslarıdır. Türlerine göre semptomların şiddeti, sonraki jenerasyonu etkileme ihtimali ve etkilendiği kaslar değişiklik gösterir.
    • Distal musküler distrofi: İlerleyen yaşlarda kendini gösteren distal musküler distrofide kol, el, bacak ve ayak kasları etkilenen kas gruplarıdır.
    • Okülofarengeal musküler distrofi: Yüz, boyun ve omuz kaslarını etkileyen okülofarengeal musküler distrofi genellikle 40 ila 50 yaşları arasında oluşur. Kasların güçsüzleşmesine, göz kapaklarının sarkmasına ve yutkunmada zorluk çekilmesine sebep olabilir.

Kas Hastalıklarının Belirtileri Nelerdir?

Kas hastalıkları çeşidine göre farklı yaş gruplarında oluşur. Ancak, genellikle semptomlar erken yaşlarda kendini gösterir. Kas hastalıkları belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Kaslarda güçsüzlük,
    • Sık yaşanan kas krampları,
    • Sık tekrarlayan düşmeler,
    • Merdiven çıkarken, ayağa kalkarken, yürürken veya koşarken zorluk yaşama,
    • Kavisli omurga (skolyoz),
    • Kalp problemleri,
    • Göz kapaklarının sarkması,
    • Solunumda zorluk çekme,
    • Görmede sorun yaşama,
    • Yüz kaslarının zayıflaması.

Kas Hastalıklarının Tanısı Nasıl Konur?

Kas hastalıklarının teşhisi alanında uzman ve deneyimli bir doktor tarafından gerçekleştirilen fiziksel muayene, hastanın tıbbi öyküsünün dinlenmesi ve bazı testlerin hastaya uygulanması sonucunda konur. Teşhis için uygulanan testler arasında elektromiyografi; kas biyopsisi; kas kuvvetleri, refleksler ve koordinasyon testleri, elektrokardiogram, MR ve ultrason gibi görüntüleme teknikleri, kan testi bulunmaktadır. Elektromiyografi elektrot olarak adlandırılan küçük iğneler aracılığıyla vücuttaki elektriksel aktiviteyi ölçmeyi sağlar. Kas biyopsisinde bir iğne yardımıyla kastan alınan doku örneği incelenerek kasta yer alan proteinlerde herhangi bir hasar olup olmadığı tespit edilir. Kan testlerinde ise genetik faktörlerden kaynaklı bir kas sorunu olup olmadığı kontrol edilir.

Kas Hastalığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kas hastalıklarının tedavisinde kesin bir çözüm yolu bulunmamaktadır. Ancak hastalığın belirtilerini azaltacak ve ilerleme hızını yavaşlatacak bazı tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Bu tedavi yöntemleri şu şekilde sıralanabilir:

• Fizik Tedavi: Kasları güçlendirmek ve esnekliğini arttırmak için bazı egzersizlere başvurulur.
    • Konuşma Terapisi: Konuşma terapisi dil ve yüz kaslarında zayıflama görülen hastalarda uygulanır. Bu kasların güçlendirilmesi amaçlanır.
    • Solunum Tedavisi: Kas hastalığının belirtilerinden biri olan solunumda güçlük problemini mümkün olduğunca engellemek amacıyla nefes alıp vermeyi kolaylaştıran makineler kullanılır.
    • Cerrahi Tedavi: Kas rahatsızlığı kalp sorunlarına ve yutkunmada zorluk çekmeye yol açtıysa cerrahi müdahaleye başvurulabilir.
    • İlaç Tedavisi: Antiepileptik gibi kas spazmını azaltan nöbet önleyici ilaçlar, vücudun bağışıklık sistemini güçlendiren ilaçlar, kas hasarını yavaşlatan ve nefes almayı kolaylaştıran steroidler ve son olarak kasların gücünü ve enerjisini arttıran kreatinler kas hastalıkları tedavisinde kullanılabilir.

Kas Hastalığı Tedavisi Bursa 2023 Fiyatları

Kas hastalıkları genellikle genetik faktörlerden kaynaklanan ve her yaş grubunda karşılaşılabilen hastalıklardır. Kasların güçsüzleşmesine, soluk alıp vermede güçlüğe, göz kapaklarında sarkıklığa ve daha birçok probleme neden olabilir. Kesin tedavisi olmayan kas hastalıklarında semptomlar mümkün olduğunca azaltılmaya ve hastalığın seyrinin yavaşlatılmasına yönelik tedavi yöntemleri uygulanır. Tedavisi uzman ve deneyimli bir doktor tarafından gerçekleştirilmelidir. Kas hastalıkalrı tedavisi fiyatları Bursa hakkında bilgi almak için kliniğimizi arayabilir ve Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.