Bursa Migren Tedavisi

Migren tedavisi Bursa migren ataklarının kontrol altına alınması ve atakların kötü etkilerinin minimuma indirgenmesi için uygulanan ilaçlı ve ilaçsız tedavi yöntemleridir. Migren zaman içerisinde ortaya çıkan ataklar halinde meydana gelen baş ağrıları ile seyreden bir sendromdur. Baş ağrısının yanı sıra güçsüzlük, baş dönmesi, iştah sorunları, ışık ve ses duyarlılığı gibi farklı semptomlar eşlik eder.

Migren ağrıları hastaların günlük yaşamını olumsuz etkileyen ataklar halinde seyreder. Bu sebeple ilaçlı veya konservatif yöntemler ile bu ağrıların olumsuz etkisi azaltılmaya çalışılır. Migren sendromunu tamamen iyileştirecek bir tedavi yöntemi yoktur fakat tedavi yöntemleri ile ataklar kontrol altına alınabilir. Migren tedavisi Bursa hakkında detaylı bilgi almak için Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.

Migren Nedir ?

Migren ağrıları genellikle ense, şakak ya da göz çevresinden başlayarak meydana gelen mide bulantısı, ses ve ışığa karşı aşırı duyarlılığın eşlik ettiği ağrılardır. Atakların görülme sıklığı ve süresi hastadan hastaya değişir. Bazı hastalarda ayda birkaç kez ataklar görülebilir iken bazı vakalarda bir ya da iki yılda bir ortaya çıkan ataklar görülür. Kronik migren vakalarında hastalar en az dört saat süren migren ataklarını ayda on beş gün yaşamaktadır. Migren sebebiyle oluşan baş ağrıları genellikle şiddetli ve uzun süreli seyrettiği için bu ağrılar hastanın günlük yaşamını oldukça olumsuz etkilemektedir.

Migren Nedenleri Nelerdir ?

Migren genetik, nörolojik, çevresel faktörler gibi çeşitli sebeplerden meydana gelebilmektedir. Migrenin oluşma riskini arttıran faktörler belirlenmiş olsa da kesin olarak ne sebeple ortaya çıktığı klinik olarak belirlenememiştir. Migrenin ortaya çıkmasında en etkili faktör genetik yatkınlıktır. Özellikle birinci derece akrabalarda migren görülmesi kişide migren gelişme riskini arttırır. Ayrıca migren hormonal değişimlere bağlı olarak da ortaya çıkabileceği için erkeklere oranla kadınlarda üç kat daha sık görülmektedir. Kadınlarda menstrual döngünün sebep olduğu hormon değişimleri adet döngüsünde artan migren ağrıları ile kendini gösterebilir.

Migren nörolojik sebeplerden de oluşmaktadır. Bu durumda sinirler ve kan damarlarında meydana gelen bir değişim nedeniyle migren oluşabilmektedir. Trigeminal sinir adı verilen ve migren ağrısı ve diğer semptomların oluşmasına sebep olan sinirin aktive olması çevresel faktörler yüzünden de olabilir. Çevresel faktörlerin beyindeki migren oluşturucu bölgeyi tetiklemesi ile trigeminal sinir aktive olur.

Migren Tetikleyici Faktörler Nelerdir ?

Migren ağrıları hastanın hayatı boyunca belli dönemlerde ortaya çıkan ataklar şeklindedir. Migren tetikleyici faktörler ise bu atakların oluşmasını kolaylaştıran durum ve değişimlerdir.. Bu faktörler ve etkileri şu şekilde sıralanabilir :

• Uyku düzeninin bozulması yani normalden fazla uyuma veya uyanık kalma durumlarında migren atakları tetiklenebilir. Kalitesiz uyku ve jetlag gibi sebepler de migren ataklarına sebep olmaktadır.
    • Hormonal değişimler migren ataklarını tetikler. Özellikle kadınların adet döneminde östrojen dalgalanmaları görüldüğü için bu durumlarda migren atakları oluşabilir.
    • Beslenme düzeni de migreni etkilemektedir. Kafein ya da alkol içerikli içecek tüketimi, düzensiz beslenme, aşırı tokluk veya açlık migren ağrılarına sebep olur.
    • Çevresel faktörlerden yüksek ses, basınç değişimi, parlak ışık, lodos gibi etkenlere maruziyet migren ağrılarını tetikleyebilir.
    • Hormon ilaçları ve damar genişletici ilaçlar migren ağrısına neden olabilir.

Migren Belirtileri Nelerdir ?

Migren belirtileri atak sırasında meydana gelen dört farklı dönem olarak açıklanabilir. Bu dönemlerin hepsi her migren atağında oluşmayabilir. Migren atakları genellikle prodromal, aura, atak ve atak sonrası dönem olmak üzere dört aşamalı olarak gerçekleşir. Prodromal aşama migren atağının başlangıç evresidir. Bu dönem ağrı başlamadan bir ya da iki gün önce meydana gelen durgunluk, ense sertliği, mide ve bağırsak rahatsızlıkları, konsantrasyon sorunları gibi rahatsızlıkların görüldüğü aşamadır.

Prodrom aşamasından 24 ile 48 saat sonra aura dönemi başlar. Bu dönem yaklaşık olarak bir saat sürmektedir ve yüz, dil bölgesinde uyuşukluk, karıncalanma, ışık çakmaları, renk değişiklikleri, belli bir alanı görememe gibi semptomlardan oluşur. Bu yakınmalar 5 ile 30 dakika kadar sürer. Yakınmaların sonlanmasından hemen sonra genellikle tek taraflı başağrısı başlar. Migren ağrısı ilk birkaç saat içerisinde kötüleşir. Bu ağrı saatler veya günler boyunca devam edebilmektedir. Ağrının ne kadar süreceği hastaya göre değişim gösterir.

Atak sonrası dönemde hasta bitkinlik ve yorgunluk hisseder. 24 saat boyunca hastanın ışık ve sese karşı hassasiyeti devam edebilir.

Migren Tedavisi Nasıl Uygulanır ?

Migren tedavisinde hedef atakları sıklığını ve şiddetini azaltmaya yöneliktir. Tedavi planı ilaçlı yada ilaçsız olmak üzere hastaya göre planlanır. Migrenin ilaçlı tedavisi atak tedavisi ve atak önleyici tedavi olarak ikiye ayrılır. Atak tedavisi atak dönemlerinde kullanılan ağrıyı kesmeye yönelik tedaviler iken, koruyucu atak sıklığının ve şiddetinin azaltılması amacıyla kullanılır.

Medikal tedavi dışında hastanın beslenme ve uyku düzenine dikkat etmesi, rahatlatıcı egzersizler ve nefes teknikleri uygulması, tetikleyici faktörlere karşı duyarlı davranması gibi yöntemler ile atakların etkisi azaltılabilir.

Migren Tedavisi Bursa 2023 Fiyatları

Migren ataklar halinde baş ağrısına sebep olan nörolojik bir sendromdur. Migren atakları kişiden kişiye değişim gösterir ve neden oluştuğu kesin olarak belirlenememiştir. Diğer yandan atakları tetikleyen faktörlere yönelik tedavi planlaması migren ataklarını kontrol altına alabilir. Migren tedavisi medikal ve konservatif yollar ile uygulanmaktadır. Bursa migren tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimiz ile görüşebilirsiniz.