Bursa Uyku Bozuklukları Tedavisi

Uyku bozuklukları tedavisi Bursa uykuya dalmakta veya sürdürmede güçlük çeken, aşırı uyuma ve uyku sırasında soluk almada zorluk yaşayan hastaların tedavisi için başvurulan yöntemlerdir. Ortalama 85 farklı çeşidi olan uyku bozukluğu kişinin hayat kalitesinin azalmasına ve sağlık problemleri yaşamasına sebep olur. Aynı zamanda trafik kazalarına ve mesleki kazalara sebep olabilmektedir. Çünkü zihinsel ve fiziksel sağlığın korunabilmesi için vücutta yenilenmenin gerçekleştiği uyku süreci önemli bir role sahiptir. Uyku bozuklukları yalnızca uykuya dalamama veya sürdürememeye sebep olmaz. Aynı zamanda günün yanlış saatlerinde uyumaya, uykuda altını ıslatmaya, yürümeye, kabus görmeye ve daha birçok soruna neden olabilir. Uyku bozuklukları ve tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için yazının devamını okuyabilir ve kliniğimizi arayarak Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.

Uyku Bozukluğu Nedir?

Uyku her canlının zihinsel ve fiziksel sağlığını koruyabilmesi için gün içinde vücutta meydana gelen reaksiyonların sonucunda oluşan toksiklerin vücuttan atıldığı ve vücudun kendini yenilediği biyolojik bir süreçtir. Günlük rutinde oluşan fiziksel ve zihinsel yorgunluğun ardından vücudun dinlenmesini sağlar. Ayrıca beynin gün içinde öğrendiklerinin işlenerek bilgini hafızaya alınmasında rol oynar. Uyku temel olarak iki evrede gerçekleşir. Bu evreler REM ve non-REM dönemleridir. Bu evrelerden REM aktif faz iken non-REM dinlenmenin gerçekleştiği süreçtir. Bahsedilen bu iki evre yeterli uzunlukta değilse ve birbirini doğru sırayla takip etmiyorsa kişi kaliteli bir uyku sürdüremez. Eğer kişi uyandığında zinde ve dinlenmiş hissetmek yerine yorgun uyanıyorsa, uyuyamıyorsa veya uyku sırasında fizyolojik problemler yaşıyorsa uyku bozukluğuna sahip olabilir.

Uyku Bozukluğu Neden Olur?

Uyku bozukluğu birçok farklı fiziksel veya psikolojik problemden dolayı oluşabilir. Bunların yanı sıra genetik faktörler, başka hastalıkların sonucu veya sebebi bilinmeyen nedenlerden dolayı da kişi bu hastalığa sahip olabilir. Günlük hayatta yaşanan stres ve anksiyete bozuklukları arttıkça uyku bozukluğunun görülme sıklığı da artar.

Uyku Bozuklukları Nelerdir?

İnsomnia

İnsomnia uykuya dalamama, uykuyu sürdürememe veya uyuyamama olarak tanımlanır. Birçok farklı sebepten dolayı oluşabilen insomnianın temel sebepleri;

• Zaman dilimleri birbirinden uzak olan ülkeler arasında kısa bir süre içinde seyahat ve sonrasındaki jetlag,
    • Hormonal problemler,
    • Sindirim problemleri,
    • Stres ve kaygı bozukluklarıdır.

Bu uyku bozukluğu depresyon, konsantrasyon sorunu, kilo artışı, performans düşüklüğü ve dış etkilere duyralılığı arttırarak kişinin yaşam kalitesinin düşmesine neden olabilir.

Parasomnia

REM uykusu sırasında oluşan bir bozukluk sebebiyle kendini gösteren parasomnia kişinin rüyasında gördüğü şeylere gerçek hayatta davranışlarına yansıtmasına sebep olan bir uyku bozukluğu türüdür. Uyku sırasındaki anormal hareketler şu şekilde sıralanabilir:

• Uyku esnasında konuşma,
    • Uykuda inleme,
    • Uyurgezerlik,
    • Altına yapma,
    • Kabus görme,
    • Dişleri gıcırdatmak.

Hipersomnia (Aşırı Uykululuk)

Hipersomnia kişinin ihtiyacı olduğundan daha fazla ve istem dışı uyumasına neden olan bir uyku bozukluğudur. Genellikle hasta 10-12 saatten fazla uyur. Aşırı uyumaya bağlı olarak kişinin sosyal ve iş hayatı etkilenebilir. Aşırı uykululuk durumu ilerlediğinde uyku bozukluğu Narkolepsi boyutuna ulaşabilir. Narkolepside ise hastanın bir anda uykusu gelir ve engelleyemez. Narkolepsinin diğer belirtileri arasında heyecan, gülme, korku ve endişe gibi aktif duygu anlarında dizleri kontrol edememe, uyanıkken rüya görme, uyanma esnasında felç olmuş gibi hissetme, karabasan ve kabuslar vardır.

Uykuda Solunum Bozuklukları (Uyku Apnesi)

Uykuda solunum bozuklukları diğer bir ismiyle uyku apnesi , kişide uyurken anlık nefes durmaları, horlamalar, sürekli uyanmalar ve bunlardan kaynaklı olarak gündüz uyandığında yorgunluk ve uykuyu yeterince alamama gibi belirtiler verir. Bu belirtilerin sebebi uyurken nefesin durması ve yüzeyleşmesi vardır.  Uyku apnesi iş ve sosyal hayatta sorunlar yaratabilir. Bu yüzden kişi bu şikayetlere sahipse uzman ve deneyimli bir doktora başvurmalı, en kısa zamanda tanı konulmalı ve tedaviye başlanmalıdır.

Uykuda Periyodik Uzuv Hareket Bozukluğu (Huzursuz Bacak Sendromu)

Uykuda periyodik uzuv hareket bozukluğu genellikle uyku öncesi kol ve bacak gibi uzuvlarda huzursuzluk hissi, kasılma veya çekilme, bacakları istemsiz hareket ettirme isteği olarak kişide kendini gösterir. Kimi zamansa hasta, uykudayken istemsiz olarak bacaklarını belli aralıklarla kasar. Bu durum kişinin gece dinlenmesinin önüne geçer ve yorgun uyanır. Belirtileri insomniaya benzer.

Uyku Bozukluğu Tanısı Nasıl Konur?

Uyku bozukluğu tanısının doğru bir şekilde konulması için uyku bozukluğuna neden olan durumun doğru tespiti büyük önem taşır. Doğru tanı için öncelikle hastanın öyküsü dinlenir, ardından uyku testi veya bazı laboratuar tetkikleri gerçekleştirilir. Uyku testinin diğer ismi polisomnografidir. Bu testle elektrotlar yardımıyla, uyku esnasında kişinin kalp atışları, beyin dalgaları, göğüs ve karın bölgesindeki hareketler, göz hareketleri, oksijen oranı, çıkardığı sesler ve hangi pozisyonda uyuduğu hemşire veya uyku teknisyeni tarafından gözlemlenir. Test sonucu 24-72 saat içinde belli olur.

Uyku Bozukluğu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Doğru tanı konulan hastaya tıbbi tedavi uygulanabilir. Tıbbi tedavide melatonin takviyesi, nefes almayı kolaylaştıracak cihazlar, uyku ilaçları kullanılabilir. Ayrıca kişi uyku apnesinden şikayetçiyse bunu engellemek için cerrahi müdahalelere ve diş hekimine başvurabilir. Tıbbi müdahale dışında hasta günlük alışkanlıklarını değiştirerek sağlıklı uykuya ulaşabilir. Bu alışkanlıklar arasında dengeli ve düzenli beslenme, basit şeker tüketimini minimuma indirme, ideal kiloda kalma, düzenli spor,sigara ve alkol tüketimini durdurmak kafeinli gıda tüketimini minimuma indirme vardır. Değiştirilen alışkanlıklar uyku hastalığının iyileşmesine yardımcı olur.

Uyku Bozuklukları Tedavisi Bursa 2023 Fiyatları

Uyku bozukluğu, kişinin çeşitli sebeplerden dolayı uykuya dalmakta güçlük çekme, uykuyu devam ettirememe, aşırı uyuma ve uyku sırasında soluk almada zorluk gibi belirtilerle karşımıza çıkar. Birçok çeşidi olan uyku bozukluklarının tanısı için öncelikle hastanın öyküsü dinlenmeli, ardından uyku testi yapılmalıdır. Tanı konulduktan sonra ise uyku bozukluğunun çeşidine göre tıbbi müdahaleye başvurulmalı ve hastanın günlük alışkanlıkları değiştirilmelidir. Uyku bozuklukları tedavisi fiyatları Bursa hakkında bilgi almak için kliniğimizi arayabilir ve Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçerek randevu alabilirsiniz.