Bursa Baş Ağrısı Tedavisi

Baş ağrısı tedavisi Bursa, en sık rastlanan sağlık sıkıntılarından biri olan baş ağrısının tedavisine yönelik uygulanan medikal ve konservatif tedavi yöntemleridir. Baş ağrısı ense, boyun, şakaklar, alın gibi bölgelerde görülen ağrı türüdür. Baş ağrısı yüksek tansiyon, migren, sinüzit, uykusuzluk gibi farklı nedenlerden oluşabilmektedir. İnsanların neredeyse hepsinin hayatının bir döneminde karşı karşıya kaldığı baş ağrısı genellikle iyi huylu ve kısa sürelidir ancak bazı baş ağrısı çeşitleri insan hayatını olumsuz etkileyecek sıklıkta ve şiddette olabilir.

Özellikle günlük hayatta sıkıntılara ve aksaklıklara sebep olan baş ağrılarında tedavi gerekebilir. Hastaların bir kısmında basit ağrı kesiciler etkili olabilir iken migren hastaları gibi daha komplike sorunlarda farklı tedavi yöntemleri uygulanır. Baş ağrısı tedavisi Bursa hakkında detaylı bilgi almak için Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.

Baş Ağrısı Nedir ?

Enseden itibaren kafa bölgesinde meydana gelen ağrı çeşitleri baş ağrısı olarak adlandırılmaktadır. Baş ağrısı sıklıkla karşılaşılan fakat genellikle iyi huylu olan bir tıbbi rahatsızlıktır. Sıklık ve şiddeti fazla olan başağrıları mutlaka hekim tarafından değerlendirilmelidir. Değerlendirmede öncelikle fiziki muayene yapılır ardından eğer gerekli ise ayırıcı tanı için görüntüleme tetkikleri ve laboratuar testleri uygulanır.

Baş Ağrısı Çeşitleri Nelerdir ?

Baş ağrıları için pek çok alt grup bulunmakla birlikte genel olarak iki ana başlığı ayrılır : primer ve sekonder baş ağrıları olarak adlandırılır.  Primer baş ağrıları herhangi bir hastalığı bağlı olmadan ve direkt baş ağrısı olarak ortaya çıkan baş ağrısı tipleridir. Primer baş ağrılarından en sık karşılaşılanları migren, gerilim tipi ve küme tipi ağrılardır. Primer baş ağrıları kronik (sürekli) ya da epizodik (ataklar halinde) görülebilir.

Sekonder baş ağrıları ise başka bir hastalığa bağlı olarak yani dolaylı şekilde bağ ağrısı olması durumudur. Sekonder baş ağrıları sinüzit, sinir sistemi hastalıkları, beyin tümörleri, göz hastalıkları gibi nedenlerden oluşabilir. Sekonder baş ağrıları primere göre daha nadiren görülmektedir.

En yaygın görülen baş ağrısı tipleri şu şekilde sıralanabilir :

• Migren Tipi Baş Ağrısı : Genellikle ataklar halinde seyreden, yaşamı aksatan, orta ve şiddetli ağrılardır. Sıklıkla tek taraflı ve zonklayıcıdır.
    • Gerilim Tipi Baş Ağrısı : Boyun ve kafatası bölgesinde bulunan kasların gerilmesi sonucu gerilim tipi baş ağrısı görülür. Bu tip ağrı en yaygın karşılaşılan baş ağrısı çeşididir. Özellikle 20 yaş sonrası kadınlarda sıklıkla meydana gelir.
    • Küme Tipi Baş Ağrısı : Zonklayıcı bir ağrı iken yüzün belli bir tarafında ya da gözlerin arkasında meydana gelir. Bu ağrı tipi haftalarca sürebilmektedir.
    • Yüksek Tansiyon Baş Ağrısı : Kan basıncının artması olarak adlandırılan yüksek tansiyon baş ağrısına sebep olabilir. Bu tip baş ağrısı başın iki tarafını da etkilemektedir.
    • Gök Gürültüsü Baş Ağrısı: Bu tip baş ağrısı kısa sürelidir fakat aniden ortaya çıkan ve ciddi ağrıya sebep olan bir çeşittir. Genellikle kan damarlarında var olan bir problem sonucu oluşur.

Baş Ağrısı İçin Tedavi Yöntemleri Nelerdir ?

Baş ağrısı tedavisinde ağrıya sebep olan duruma göre medikal ya da konservatif tedavi yöntemleri uygulanır. Sekonder baş ağrısı durumunda tedavi için baş ağrısına sebep olan hastalığın tedavisine öncelik verilir. Örneğin sinüzit hastalığında antibiyotik kullanımı ve iyileşmeyen sinüzitte ise cerrahi operasyon uygulanabilir. Ağrıyı kontrol altına almak için basit ağrı kesiciler kullanılabilir.

Migrende ağrı sırasında kullanılan atak tedavileri dışında 1 ay içerisinde dört yada daha fazla kez baş ağrısı atağı görülen durumlarda koruyucu-önleyici ilaçlar kullanılır. Bu ilaçlar düzenli olarak günlük kullanılır. Bu tedavi için genellikle kalp, epilepsi veya depresyon ilaçları trecih edilir. İlaç tedavisi dışında alternatif tedavi yöntemleri de bulunmaktadır.

Baş Ağrısına Ne İyi Gelir ?

Baş ağrısı durumunda evde uygulanacak bazı yöntemler ile baş ağrısı iyileştirilebilir. Bu yöntemler :

• Migren ve küme tipi ağrıları için süreyle soğuk uygulama
    • Gerilim tipi baş ağrılarında sıcak uygulama kasların gevşemesine yardımcı olur
    • Kafa derisini sıkıştıran sıkı at kuyruğu ya da topuz, bandana ve şapka kullanımlarının gevşetilmesi
    • Kafein içerikli çay ve kahve gibi içeceklerin tüketilmesi
    • Boyun, alın ve şakak bölgesine masaj yapmak
    • Yoga, meditasyon ve kas gevşetme yöntemlerini uygulamak
    • Beyaz ışık kullanmamak, ışık hassasiyeti yaşanıyorsa gün ışığını engellemek için fon perde kullanmak ya da karanlık ortamda durmak
    • Aç ve uykusuz kalmamak
    • Stresten olabildiğince uzak durmak şeklinde sıralanabilir.

Baş Ağrısı Tedavisi Bursa 2023 Fiyatları

Baş ağrısı insanların neredeyse hepsinin hayatlarında en az bir kere yaşadığı bir sıkıntıdır. Baş ağrılarının yüksek bir çoğunlu iyi huyludur yani kısa süreli ve hafif şiddetli geçer. Diğer yandan baş ağrılarının yüzde üçü ciddi ağrılara sebep olabilir. Bunların çoğunluğu bir hastalığa bağlı olmaksızın direkt olarak meydana gelir. Bir kısmı ise başka bir hastalığa bağlı olarak ortaya çıkar.

Baş ağrısı tedavisi için baş ağrısının neden olduğu önemli bir kriterdir. Başka sağlık sorunları sebebiyle ortaya çıkan baş ağrılarında öncelikle bu sorun tedavi edilir. Primer tip baş ağrılarında ise medikal ve konservatif yöntemler ile baş ağrısı kontrol altına alınır. Bursa baş ağrısı tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimiz ile görüşebilirsiniz.